תפריט
נקודות יו-שף

הירק הוא הגיבור

קערת פוקי


מדי יום אנו פוגשים סועדים עם דרישות תזונתיות מיוחדות: צמחונים, טבעונים, אלו הסובלים מגלוטן, נמנעים מקטניות, כמה שמחרימים לקטוז ועוד. בתקופה האחרונה החל הטרנד של 'לאכול פחות בשר', וגם בישראל דפוסי האכילה משתנים לקראת דיאטה צמחונית, או לפחות כזו שממוקדת בצמחים. צפו בשנה הקרובה למנות עם יותר צמחים מבוססי חלבון, זרעים, סויה, אצות ושאר הפתעות, שבהן הבשר יוחלף בהרבה עשבים אקזוטים ומסקרנים. מקורות חלופיים אחרים ימשיכו להיות גם הם בעליה, כמו למשל טופו בצורותיו השונות. 

התסיסה במטבח

אוכל היברידי

לאחרונה חלה עליה בשימוש יצירתי במזון מותסס, ירקות כבושים וזרעים נפוחים, שמוסיפים מרקם וטעם למאכלים. חשבו על סלמון ושמיר המוגשים עם סויה או פשתן, או אולי קערת פוקה עם טונה, אורז חום נפוח ושום מותסס. מרכיב חדש ואופנתי הוא דגים מותססים - מנה זו נפוצה בתאילנד ובעוד מאכלים אסיאתיים אזוריים, שם תוכלו לראות שפים מקומיים מתנסים במוזרות שלה. בעוד מרכיב זה נפוץ יותר ומתקשר לארוחת הבוקר, יוגורט מתוצרת בית מתחיל להיראות לצד מנות כמו חביתת סרטן ואף עוף בגריל עם יוגורט שומשום (את הסלט על בסיס לאבנה/יוגורט הזה אתם חייבים לנסות)

אבקות על 

מנות מהצומח

אבקות שמכינים ממזנות על כמו מאקה, מאצ'ה וקקאו צוברות פופולריות, כי הרלוונטיות שלהן גוברת גם מבחינה בריאותית, ואנו צפויים לראות אותן בכל מקום: בשייקים, במיצים במרקים ואפילו בקוקטיילים בברים. הטירמיסו הזה לא היה מקבל כל כך הרבה מחמאות ללא הקקאו :) 

פטריות פונקציונאליות

מנות עם צבעים טבעיים

אנו עומדים לראות שנת שיא של פטריות והצפה של זנים חדשים כמו ריישי, צ'אגה, קורדיצפס ואחת נוספת, שקיבלה את השם "רעמה של אריה". בדיוק כמו שפטריות אחרי הגשם, נראה אותן בטעמי הקפה, בסבונים ובמשקאות מבוקבקים. אמנם הן לא תחלפנה בשר, אבל הן משמשות לחלופה מושלת במנות פופולריות, כגון המבורגרים

הפרדס החלופי

לימון, תפוז וליים נחשבים לפירות הדר מבוקשים במשך שנים רבות, אך כמה שפים בוחרים כיום בפירות שפחות מוכרים במטבח, כגון קומקוואט (תפוז סיני), יוזו, פומלה וציטרון. פירות מיוחדים אלו מספקים את החמיצות שהפכה לפופולרית ב-2019, כמו גם טעמים ייחודיים, כיוון שהם חדשים חיך של לקוחות רבים. 

 

דגה ירוקה

עליית המודעות לפירות ים הגדלים בחופשיות בשילוב עם רכיבים בין לאומיים, צפויה להביא לשולחן הסועדים מאכלי ים כמו צדפת גיאו-דאק, דיונונים מזנים חדשים, ביצים נאות של דגים אקזוטיים, וזאת בנוסף למבחר גדול של אצות ייחודיות שמגיעות ממעמקי הים. 

טעמים חובקי עולם 

צפו לראות טעמים ותבלינים מכל רחבי העולם בתפריטים השנה: השנה טעמים אפריקניים ומזרח תיכוניים כמו זעתר, אריסה וסומק המשתלטים על מנות של המטבח הצרפתי הקלאסי, והם יצטרפו גם לצד טעמים חמוצים ומורכבים, כמו למשל מזון פיליפיני.

להרגיש בהיי

קאניבידול (cbd) הוא חומר פעיל בצמח המריחואנה שאין לו השפעה פסיכואקטיבית ולו שפע שימושים. ה-CBD חוקי בכ-30 מדינות ברחבי העולם, משמש לטיפול באפילפסיה, הפחתת כאבים ומתח ועוזר להלחם בחרדה. החל מהשנה צפו לראות אותו כמרכיב במגוון מאכלים ומשקאות. 

לא משאירים מזון מאחור

פסולת המזון בירידה (אנו מקווים), וכשם שהקצבים יודעים לנצל ולמכור כל חלק בעוף או בפרה - ובהחלט יש קונים גם לחלקים האקזוטיים - אפשר למצוא לזה הקבלה גם בעולם הירקות והפירות; כיום יש מתכונים היפסטריים לגבעול, לעלים ואפילו לקליפה. הכינו את עצמכם לנסות דברים חדשים, כמו קליפות אבטיח כבושות או גבעול ברוקולי בתוך סלט הקולסלאו - כל זה עומד להגיע בשנת 2019.

 

גם בשנת 2019 נראה כי הטרנד הקולינרי הגדול ביותר הוא הטרנד שעוד לא נולד, זה שמחכה מדי חודש או רבעון מאחורי הפינה ומצטרף בשקט למטבחי השפים, תכניות הטלוויזיה ומשם למטבח הביתי. 

בטוחים שאתם יודעים מה הטרנד הקולינרי שיוביל ב-2019? חושבים שתפוח האדמה יעשה קאמבק? או אולי אבקת המרק תקבל אוסקר על מפעל חיים? שתפו אותנו בתחזיות שלכם, מלאו את פרטיכם ונשמח לפרסם בכדי שקוראים נוספים יוכלו להיערך בהתאם

מה לדעתך הטרנד הקולינרי שיוביל ב-2019?

פרטי העסק
בחר עיר
צרכנים פרטיים? האתר מיועד ללקוחות משוק המזון המקצועי בלבד
מתכונים
מוצרים
עגלה
השראה
תפריט