תפריט
נקודות יו-שף

כאשר מנהלים מטבח מסחרי, לעתים לא קל לתת מענה להעדפות התזונתיות של האורחים ולצורך של חלקם להימנע מאלרגנים. הכנו רשימה שימושית למטבח ולצוות ההגשה כדי לסייע בניהול אלרגנים במטבח שלכם. 

  • רשימת בדיקה לשירות האורחים הזקוקים למזון נטול גלוטן ואלרגנים

    1. האם הצוות מודע לתפריטי תזונה מיוחדים?
    2. האם עומדת לרשות הצוות תכנית הדרכה כדי לשפר את מודעותם לכך?
    3. האם יש תכנית המתייחסת לצורך בהדרכות שוטפות לגבי תהליכי העבודה ואלרגיות חדשות שמתפתחות?
    4. האם קיים תהליך תיעוד שאפשר לפרסם לאורחים?
    5. האם קיימת תכנית פעולה כיצד לסייע ללקוחות הסובלים מתגובה אלרגית רצינית?
    6. מה עושות מסעדות אחרות כדי להציע ארוחות ללא אלרגנים?

    רשימת בדיקה לצוות ההגשה במסעדה להבטחת תקשורת טובה עם האורחים והמטבח

    1. האם הדרישות התזונתיות של האורח הובהרו לכם?
    2. האם הן הוסברו באפקטיביות לצוות המטבח?
    3. האם יש משהו שדורש הסבר לאורח לאחר שקיבלתם משוב מהמטבח?
    4. בעת הוצאת המנה מהמטבח, האם המטבח מאשר שהדרישות המיוחדות יושמו?
    5. האם האורח אישר שהכול נעשה לשביעות רצונו – בעת הגשת המנה ואחרי הארוחה?
    6. האם נצפתה התנהלות כלשהי שיש להעביר להנהלה כדי לשפר את תהליך התקשורת?

    רשימת בדיקה למטבח להכנת ארוחות בטוחות ללא גלוטן ואלרגנים

    1. האם הסימון על מוצרי המזון ברור?
    2. אילו מרכיבים בתפריט שלכם גורמים באופן שכיח לתגובות אלרגיות?
    3. האם יש מנות שניתן לשנות בקלות כדי לתת מענה לאורחים עם צרכים תזונתיים מיוחדים?
    4. אילו מוצרים/מנות אינם מאפשרים שינוי כדי להתאים אותם לדרישות תזונתיות מיוחדות?
    5. האם אתם משתמשים באזור עבודה/ציוד מטבח ייעודי למניעת זיהום צולב?
    6. האם קיימת שיטה כדי להפריד בין הזמנות רגילות להזמנות מיוחדות?
    7. האם לאחר הכנת המנות המיוחדות, צוות המטבח מאשר זאת לצוות ההגשה?