תפריט
נקודות יו-שף

הדרך הקלה ביותר להפחית עלויות היא להימנע מהזמנת מזון עודף.

כדי שהתפריט יהיה אפקטיבי, עליו להיות משולב בנוהלי רכש וייצור מדויקים. צוות הרכש צריך לתת פירוש נכון למרכיבים הנדרשים ולהבטיח את זמינותם במועד הכנת המנות. 

1. השתמשו ברשימת קניות קטנה אך פשוטה

1. השתמשו ברשימת קניות קטנה אך פשוטה

השתמשו בחיזוי כדי לדעת מהי רמת המלאי שלכם וכמה מכרתם, כך שתוכלו לחשב את כמות המוצרים שתצטרכו. השתמשו באותה יחידה לכל מרכיב, ובאותו סדר מרכיבים שבהם משתמש הספק במחירון שלו, כדי לאפשר בדיקה מהירה.

הרשימה יכולה להיכלל בגליון אקסל פשוט שמחשב את ההזמנה בהקשות מקלדת ספורות.

2.	סכמו הסכמים ברורים עם ספקי המסעדה לגבי איכותם של המרכיבים הטריים

2. סכמו הסכמים ברורים עם ספקי המסעדה לגבי איכותם של המרכיבים הטריים

הסתייעו ברשימה לרכישת מזון כדי להקל על ניהול המלאי במסעדה ולהסכים על סטנדרט איכות קבוע. בדקו בעת קבלת ההזמנות שהמרכיבים עומדים ברמת האיכות הנדרשת – ריח, מגע, טמפרטורה, צבע – ודברו עם הספק אם המרכיבים אינם באיכות הצפויה.

3. ארגנו את המלאי בהתאמה לספקי המסעדה

3. ארגנו את המלאי בהתאמה לספקי המסעדה

ארגנו את המלאי בהתאם לרשימת הקניות מהספקים או סיטונאי המסעדה. כך תחסכו זמן יקר כשתרצו לבדוק מה חסר לכם במלאי לצורך הזמנה חוזרת.

4.	הגבילו החזקת מזון מתכלה

4. הגבילו החזקת מזון מתכלה

בדקו את האפשרות להחזיק מזון מוקפא, מיובש, בבקבוקים או פחיות, בניגוד למזון טרי, כל עוד ניתן להשיג איכות דומה: כך לא תפגמו באיכות המנות, אך תקטינו את כמותם של פריטים שעלולים להתקלקל. 

קראו רעיונות לשימור מזון

5. הגבירו את מודעות הצוות

5. הגבירו את מודעות הצוות

הגבירו את מודעות העובדים לשיפור וחיסכון. כך תעוררו בהם מוטיבציה ותעודדו אותם להשתפר.

השתמשו בכלים שאנו מציעים כדי להפיץ מסרים על החשיבות של ניהול עלויות וצמצום פחת במטבח 

הורידו את מדריך ותבנית האקסל שלנו להנדסת תפריט ולהפחתת עלויות

6.  הכשירו את הצוות

6. הכשירו את הצוות

עובדי המטבח מתייחסים לעלויות ביתר רצינות כאשר הם מבינים את היתרונות ויודעים איך לתרום לחיסכון.

7. בדקו את האפשרות של תוכנה לניהול המטבח

7. בדקו את האפשרות של תוכנה לניהול המטבח

תוכנות מספקות מידע רב-ערך על תהליכי התכנון, הרכש וההזמנות. הן משתמשות בנוסחאות מועילות כדי לנתח שימוש קודם ויוצרות תחזיות לכל פריט בהתחשב במגמות עונתיות, ביקוש בשוק, והזמנות מראש. הן גם מאפשרות לייעל את ההיערכות שלכם לאירועים.

לעסקים גדולים תוכנה יכולה לחסוך כסף, אך לעסקים קטנים ועצמאיים היא עלולה להיות יקרה. תבנית אקסל פשוטה למתכונים בניהול נכון היא אלטרנטיבה.

 

"גם אם החלק הזה בעבודה הרבה פחות זוהר, קנייה נכונה היא קריטית לחלוטין לעסק. פגשתי שפים רבים שמעדיפים לבשל מלהתעסק בניירת. זה בסדר גמור. גייסו איש מקצוע לצוות שלכם שיש לו הכישורים, הנטייה והרצון לדאוג לרכש בשמכם; רק ודאו שהוא מדווח לכם על כל מה שקורה. חלק מהמיומנות של שף וצוות מטבח הוא לדעת מה הן החולשות והחוזקות שלכם".

כריס בארבר
שף ויועץ מזון

מתכונים
מוצרים
עגלה
השראה
תפריט