תפריט
נקודות יו-שף

השימוש במדיה החברתית לקידום בית העסק נראה לכם אולי מפחיד, אולי הסועדים מצפים לנוכחות במדיה החברתית ממסעדות ומשפיענים. נוכחות בלבד במדיה החברתית לא תביא לקוחות נוספים וכמות הזמנות משמעותית. המדיה החברתית היא אחת הסביבות התחרותיות ביותר כיום! כדי להוביל במדיה החברתית, עליכם לעקוב אחר טרנדים, שיטות פעולה מומלצות, להעריך את הביצועים וללמוד כיצד להשתפר. חיברנו מדריך עשה ואל תעשה במדיה החברתית, המיועד במיוחד למסעדנים, כדי לעזור לכם להפיק את המרב מאסטרטגיית המדיה החברתית שלכם. 

שיטות מומלצות במדיה החברתית לשפים:

girl taking photo of pizza on smartphone

#1 הפיקו את המרב מתוכן מבוסס משתמשים (UGC)

תוכן גולשים או תוכן מבוסס משתמשים הוא תוכן (סרטונים, תמונות, טקסט וחוות דעת) שנוצר על ידי אנשים ולא על ידי עסקים. אינסטגרם היא פלטפורמה מצוינת לתוכן מבוסס משתמשים, כיוון שכמעט כל משתמש אינסטגרם מצלם את המנה לפני שהוא אוכל אותה! אוהדים אוהבים לראות שמשתפים מחדש את התוכן שלהם, ואתם מבססים את אמינות המסעדה ו/או הפרופיל שלכם. כיום הסועדים מתעניינים יותר בתוכן אותנטי, מאשר בתוכן של בית עסק או תוכן ממותג. תוכן אותנטי בונה אמון ובסופו של דבר מוביל להזמנות! 

camera dates seeds display

#2 היו עקביים בכל מה שתעשו:

עקביות היא המפתח למעורבות של אוהדים במדיה החברתית. עליכם להיות עקביים כדי לבנות את עצמכם, בחשבון השף או חשבון המסעדה, כמותג אמין שהעוקבים יכולים לצפות ממנו לתוכן מעורר השראה! עקביות משפיעה גם על האלגוריתם של פייסבוק ואינסטגרם, ומגדילה את הנראות האורגנית שלכם. היו עקביים ב:

  • מה שאתם מפרסמים, לדוגמה, קינוחים או מנות ו/או סועדים וכדומה.
  • בזמן שבו אתם מעלים פוסטים, לדוגמה, כל יום שלישי וחמישי בשעה 9 בבוקר. 
  • טון הדיבור, לדוגמה, האם אתם רשמיים, מצחיקים או ראליים?
  • סגנון התוכן, לדוגמה, צילום מנה אפל וכהה או בהיר ומואר? 
  • תגובה לעוקבים, לדוגמה, האם אתם מקצים זמן כדי לענות לתגובות של אוהדים, אזכורים והודעות?
steamy dim sum

#3 העלו תוכן מעורר השראה שמגרה את החושים

תוכן שמגרה את החושים - טעם, ריח, ראייה, שמיעה ומישוש. העלו תמונות של מנות והשתמשו בכיתוב מתחת כדי לגרות באופן דיגיטלי את חושיו של הסועד. 

כיצד מעלים פוסט שמעורר את החושים:

  • צלמו תמונות איכותיות המראות כל פרט במנה. הירשמו לקורס צילום מנות חינם לשפים. 
  • הוסיפו תיאור של המנה, לדוגמה, באלו מרכיבים השתמשתם?
  • אנשים אוכלים עם העיניים, לא רק עם הפה. השתמשו במרכיבים מלאי חיים וצבעוניים. 
  • ודאו שהמרכיב העיקרי מקבל את מרכז הבמה. 

 

person taking photo of food salad bowl

#4 עקבו מדי פעם אחר ביצועים 

מעקב אחר ביצועים הוא תנאי להצלחה! עברו על התובנות Facebook Insights ו-Instagram Insights כדי להבין מה האוהדים שלכם אוהבים ומה הם לא אוהבים. ככל שתבינו מהר יותר מה עובד בשבילכם, כך תוכלו להתמקד בשכלול אסטרטגיית המדיה החברתית ולהפוך אותן לשיטות עבודה. 

אחרי אלו מדדי ביצועים בסיסיים לעקוב?

  • חשיפה Reach
  • שיעור מעורבות Engagement
  • לייקים חדשים ולייקים נטו
chefs sitting outside restaurant on steps

#5 נצלו את הרשתות שלכם לטובתכם

שימוש ברשת קיימת של אנשים בתחום המסעדנות יכול להוביל לחשיפה ומעורבות נוספת אם משתמשים בה בצורה אפקטיבית. כיצד לעשות נטוורקינג יעיל במדיה החברתית?

  • הצטרפו לקבוצות ו/או דיונים (עם תחומי עניין דומים לשלכם).
  • צרו עמוד אוהדים בפייסבוק.
  • תייגו מסעדות אחרות ושפים בפוסטים שלכם. 
  • אזכרו מסעדות אחרות ושפים בפוסטים שלכם. 
  • שתפו מחדש תוכן של שותפים, לדוגמה, אם שיתפתם פעולה עם מסעדה או שף אחר, שתפו ביניכם תוכן זה. 

 

מה לא לעשות? כיצד תבטיחו שאתם מכירים את שיטות העבודה העדכניות במדיה החברתית?

  1. אל תציפו את הלקוחות שלכם סתם בתוכן: העלאת פוסטים 3 פעמים בשבוע מספיקה בהחלט!
  2. אל תשלחו פוסטים מבלי לחשוב: שאלו את עצמכם אם התוכן מעניין ורלבנטי ללקוחות? האם עשיתם מחקר האשטאג לפני ששלחתם את הפוסט? 
  3. אל תסתירו את הפנים שלכם: זה אולי מפתה לשלוח אך ורק תמונות של מנות, אבל הסועדים אוהבים לראות את האדם העומד מאחורי המותג. 
  4. אל תקדישו זמן רב מדי לתגובות שליליות: תמיד יהיו אנשים שיתלוננו, אל תמקדו יותר מדי תשומת לב בתגובות שליליות. נהלו את התגובות שאתם מקבלים כדי להסתיר תגובות הרסניות ולמדו מתגובות בונות. 
  5. אל תהיו עסוקים רק בלמכור: עוררו השראה בסועדים עם מנות ומתכונים חדשים ומלהיבים, במקום לקדם מכירות. 
  6. אל תגזימו עם האשטגים: כאשר משתמשים בהם נכון, האשטגים מגדילים את החשיפה הדיגיטלית והמעורבות. כאשר משתמשים בהם בצורה מוגזמת, הם גורמים לתוכן להיראות כמו דואר זבל ולא להיות אפקטיבי.
  7. אל תשתפו מחדש תמונה שאדם אחר צילם מבלי לתת קרדיט: על פי כללי האתיקה של מדיה חברתית עסקים צריכים לציין את שם הכותב או הצלם כאשר הם משתפים בציוץ מעניין או תמונה מדהימה. 
  8. אל תעשו הפסקה מהמדיה מבלי להודיע לאוהדים שלכם: עוקבים אינם יודעים זאת והשתיקה שלכם תרגיז אותם. אם אתם יוצאים לחופשה, לדוגמה, העלו פוסט  timeout# ובו תאמרו שתשתפו כאשר תראו מנות חדשות ואקזוטיות או כאשר יעלו בראשכם רעיונות לתפריט חדש! :)  
  9. אל תתנו למספר אנשים לנהל את חשבון המדיה החברתית שלכם: כאשר מספר אנשים מנהלים את החשבון נוצר חוסר עקביות בתוכן וברעיונות. 
  10. שימו לב למה שקורה מסביבכם: גם בתוך ענף המסעדנות חשוב להתייחס לאקטואליה. אי הבעת אמפתיה לסיטואציה מסוימת והתייחסות בלתי הולמת הן כמו לא לבדוק האשטג טרנדי לפני ששולחים פוסט. 
old person smoking thumbs down