תפריט

למדו כיצד להשתמש באינסטגרם כדי להניע מעורבות של סועדים והזמנות על ידי ביצוע הצעדים הפשוטים הבאים. המדריך כולל שיטות מומלצות לשימוש באינסטגרם מניסיונם של מסעדנים ומומחים למדיה חברתית, כיצד להגדיר פרופיל באינסטגרם, האשטגים לאוכל, האשטגים למסעדות, ועוד הרבה טיפים ועצות להצלחה מקוונת! 

מה זה אינסטגרם?

אינסטגרם היא אפליקציה של רשת חברתית בבעלות פייסבוק לשיתוף תמונות וסרטונים שהושקה בשנת 2010. שפים יכולים להעלות תמונות וסרטונים לאינסטגרם ולשתף אותם עם העוקבים שלהם. הם יכולים לצפות, להגיב ולעשות לייק לפוסטים שחברים שלהם משתפים.

כיום, אינסטגרם ופייסבוק הן פלטפורמות המדיה החברתית המובילות. פלטפורמות אלו חיוניות כדי להתחבר עם אנשים מהעולם, לקבל יותר חשיפה ולבנות את המותג שלכם. הן מאפשרות לשתף את העולם במתכונים, טיפים וחוויות אישיות. נחמד גם ליצור ולהיזכר במה שעשיתם בעבר. 

How to use Instagram for Restaurants & Chefs
1. פתחו חשבון אינסטגרם

1. פתחו חשבון אינסטגרם

השלב הראשון הוא לפתוח חשבון אינסטגרם. להלן 7 שלבים וטיפים ליצירת חשבון:
  1. פתחו חשבון אינסטגרם על ידי הוספת מייל וססמה מועדפת. התחילו כאן.
  2. הוסיפו שם משתמש: זה ה"שם" שלכם באינסטגרם והוא צריך להיות ייחודי ולומר במה החשבון יעסוק. למסעדות, השתמשו בשם המסעדה, ולשפים השתמשו בשף_שם או שף_התמחות. 
  3. העלו את תמונת הפרופיל שלכם. זו יכולה להיות תמונה של המסעדה או תמונה שלכם כשף. 
  4. הקדישו זמן לביוגרפיה שלכם: ביוגרפיה מסכמת במה עוסק חשבון האינסטגרם, כולל האשטגים רלבנטיים (#). ביוגרפיה היא ייצוג של #נאוםהמעלית שלכם
  5. הוסיפו כפתורי הנעה לפעולה: אלו הם קיצורי דרך מהירים לפעולות כגון הודעות, מיילים, והקלקות שהופכים את הפעולה לנוחה יותר.
  6. העלו קטגוריות של סטוריז: כדי לשמור סטוריז מסוימים, השיטה הטובה ביותר היא לקבץ סטוריז לפי קטגוריות.

2. גבשו אסטרטגיית תוכן

2. גבשו אסטרטגיית תוכן

אינסטגרם הפכה לפלטפורמת מפתח בענף המסעדנות בשל היתרונות האסתטיים של הפלטפורמה לשפים ובעלי מסעדות. על כל תמונה של מנה, שף או מסעדה לציית לכללים הבאים כדי להגיע לחשיפה מרבית ומעורבות:

  1. שאפו לעורר השראה בכל פוסט: אם אתם מתחרים בענף המסעדנות, הסועדים צריכים להרגיש שמפתים אותם דרך הפוסט, לדוגמה על ידי שליחת תמונות מעוררות תיאבון. 
  2. היו עקביים במראה ובתחושה: עקביות היא המפתח באינסטגרם. היא מאפשרת לאוהדים לצפות לתוכן איכותי המעודד מעורבות.
  3. העלו תוכן איכותי בלבד: כל פוסט בניוזפיד צריך להיות תמונה או סרטון באיכות גבוהה. המעורבות בפוסטים ופרסומות קבועים תלויה עד כמה הפוסט נעים מבחינה ויזואלית. אין צורך במצלמה מקצועית או צילום מקצועי, מפני שרוב השפים מצלמים את המנות שלהם בעזרת הסמארטפון. צפו חינם בקורס צילום האוכל העדכני שלנו!
  4. שתפו מתכונים: תוכן של מנות הוא להיט באינסטגרם, והטקטיקה הטובה ביותר של שפים רבים להגדיל את מספר העוקבים היא לשתף מתכונים. אם זהו סוד משפחתי, אל דאגה.
  5. העלו מה שהעוקבים שלכם רוצים: אל תעלו פוסטים שאתם רוצים, אלא שאלו את עצמכם מה הקהל שלכם רוצה, ואז תעלו פוסט. יש עוקבים שלא מתעניינים באירועים או בסידורי שולחן.
  6. הראו את פניכם: אנשים רוצים לראות מי עומד מאחורי המתכונים. העלו מדי פעם תמונה או סרטון שלכם או של הצוות שלכם עם כמה עובדות מעניינות.
  7. העלו תוכן של עוקבים: קוראים לזה תוכן גולשים או תוכן מבוסס משתמשים (UCG) והוא מומלץ על ידי מומחי אינסטגרם רבים. לדבריהם, "השף מעורר השראה בקהילה והקהילה מעוררת השראה בשף". אל תשכחו לתת קרדיט לכותב או צלם התוכן המקורי. 

בענף האירוח יש שני סגנונות צילום מוצלחים:

  • תיעודי: להעברת מסר ויזואלי וכללי אמיתי. סגנון תיעודי (מציאותי, אותנטי, של הרגע) הופך את המסר רלבנטי עבור שפים והוא מראה שאנו מבינים את העולם שלהם ואת המטבח האמיתי. 
  • אסקפיזם: לתמונות של מנות. עניינו אורחים ושפים בפוסטים של מתכונים ותפריטים על ידי סיפור סיפורים סביב המנה. 

 

צילום בסגנון תיעודי:

Reportage Style Photography:

צילום בסגנון אסקפיזם:

3. גרמו למעורבות אצל קהל היעד:

3. גרמו למעורבות אצל קהל היעד:

מה המשמעות של חשיפה ומעורבות באינסטגרם? במילים פשוטות, מספר אינטראקציות כגון צפיות בפוסט, תגובות, תיוגים וכדומה. בלי מעורבות אי אפשר להגדיל את מספר העוקבים. שף אנטוניו באצ'ור, שיש לו קרוב למיליון עוקבים, מקדיש 6 שעות ביום כדי לענות לעוקבים או לשלוח להם הודעות ישירות!
  1. השתמשו בפיצ'רים של סטורי: לסטוריז באינסטגרם יש תכונות נהדרות כמו "שאלות", "סקרים" שמאפשרות לקהל לקיים אינטראקציה איתכם. הקדישו זמן מדי כמה ימים כדי לשאול או לענות על שאלות. העוקבים שלכם יאהבו את האינטראקציה! לחצו על "הסיפור שלי" באינסטגרם ולאחר מכן על אייקון המדבקה בלשונית "יצירה". הוסיפו מדבקה של "שאלות" או "סקר" ושלחו שאלה/תשובה!
  2. העלו שידור חי באינסטגרם: אינסטגרם לייב מאפשר לכם להזרים סרטונים בשידור חי לעוקבים. בשידור לייב העוקבים מקבלים הודעה שמודיעה להם להיכנס לשידור. נסו להעלות שידור חי מדי פעם, וכאשר יצרתם להיט או כאשר יש לכם זמן לענות לשאלות עוקבים. מפגש פנים אל פנים מגדיל את מעורבות העוקבים ונאמנותם!
  3. העלו פוסטים ב-IGTV אינסטגרם טיוי מאפשרת לכם לפרסם בחשבון סרטונים באורך של עד שעה, בעוד שסרטונים רגילים בניוזפיד יכולים להיות באורך 60 שנית בלבד. סרטונים ארוכים יותר נוטים להיות שווים לתוכן פרימיום. יצירת סדרת מתכונים עובדת היטב באינסטגרם ומראה לאורחים את ההכנות מאחורי הקלעים עד למנה המושלמת!

4. הגדילו את החשיפה באינסטגרם

4. הגדילו את החשיפה באינסטגרם

מה המשמעות של חשיפה באינסטגרם? במילים פשוטות, מספר הסועדים והשפים שאליהם מגיע הפרופיל או פוסט שלכם. 
 
  1. השתמשו בהאשטגים: האשטגים הם דרך מצוינת להניע חשיפה אורגנית, מפני שהם אומרים לאלגוריתם של אינסטגרם מה התוכן שלכם ועד כמה טרנדי התוכן שלכם. האשטג אחד לפחות יגרום ל-12.6% יותר מעורבות! למרות שיש פודיז שמגזימים עם #, מספר ההאשטגים המומלץ שכדאי להוסיף לפוסט הוא 11. להאשטגים עדכניים של אוכל, שף ומסעדה, גללו למטה!
  2. עקבו אחרי אחרים: כשעוקבים אחרי  אחרים מגדילים את מספר העוקבים! אם אתם עוקבים אחרי מישהו, סביר להניח שהם יעקבו גם אחריכם, וכאשר תגיעו ל-10,000 עוקבים תקבלו גישה לתכונות מתקדמות של אינסטגרם. השתדלו לעקוב אחר פרופילים רלבנטיים כיוון שכך תגדילו את הסיכוים שיעקבו אחריכם בחזרה! 
  3. תייגו מיקום: תייגו תמיד את המסעדה שלכם בתוכן הניוזפיד. כאשר סועדים מחפשים אחר שם המסעדה שלכם באינסטגרם, התמונות והסרטונים הללו יופיעו. תייגו מיקומים גיאוגרפיים כמו אירועי אוכל. 
  4. עשו לייק לאחרים: כמו שעוקב = עוקב, גם לייק = לייק. עשו לייק להרבה תוכן של שפים כדי לעורר מודעות והתחשבות!
  5. שתפו מחדש: שתפו מחדש תוכן גולשים, או במילים אחרות, תמונות, סרטונים, סטוריז של המנות שלכם שצילמו אורחים, הורידו Repost for Instagram לאנדרואיד או אייפון.
  6. שווקו את עצמכם: אם אתם יכולים להשקיע בחשבון האינסטגרם, תוכלו לקדם פוסטים שקיבלו הרבה לייקים או לפרסם באינסטגרם באמצעות Facebook Business Manager. לצעדים ראשונים, עיינו במדריך לאינסטגרם.

5. עקבו אחר מדדי ביצועים

5. עקבו אחר מדדי ביצועים

לסיום, זכרו לזהות ולעקוב אחר מדדי ביצועים. כמו בכל תחום שיווקי, מעקב מאפשר לכם להתמקד בטקטיקות שהניבו את הערך הרב ביותר!

מהם מדדי ביצועים? מדדי ביצועים או KPI הם אינדיקטורים לביצועים והם כוללים אמצעי מדידה חשובים העוזרים להעריך את אפקטיביות הפרופיל שלכם. 

מדדי ביצועים שמומלץ לעקוב אחריהם:
  • צפיות בפרופיל
  • עוקבים חדשים
  • הסרת עוקב
  • חשיפה
  • שיעור מעורבות
  • שיעור עוקבים חוזרים (Story Retention Rate)
  • הזמן הטוב ביותר להעלות פוסט
  • תגובות


ניתן לעקוב אחר מדדי ביצועים אלו  ב-Instagram Insights

מדריך חינם לצילום אוכל ומדיה חברתית לשפים

מדריך חינם לצילום אוכל ומדיה חברתית לשפים

52% מצוותי מטבח מקצועיים ושפים אומרים שנוכחות במדיה החברתית מגדילה את מספר האורחים. כדי לעזור לכם, חיברנו ערכת כלים פשוטה למדיה החברתית.

Download

🍰Restaurant Hashtags 2020:

#restaurant

#restaurantrescue

#top50restaurants

#restaurantdesign

#restaurantequipment

#restaurantinterior

#restaurantstyle

#restaurantdecor

#dinnertable

#restaurantmarketing 

👨‍🍳Chef Hashtags 2020:

#chef

#cheflife

#chefsplatee

#chefstube

#discoveringchef

#cheftable

#chefwork

#cheftalks

#chefmode

 

🍔Food Hashtags 2020:

#food

#foodporn

#foodphotography

#foodlover

#foodstagram

#foodie

#foodartchefs

#foodblogger

#foodtrends

מתכונים
מוצרים
עגלה
השראה
תפריט