תפריט
נקודות יו-שף

מזון עבר כברת דרך ארוכה מאז שאבותינו ליקטו אגוזים כאמצעי הישרדות בחורפים הקשים, כאשר מזון לא היה בנמצא. יש לנו בהחלט תזונה מגוונת יותר היום, אבל אגוזים עדיין חיוניים בתזונה שלנו, כחטיף, במנות מוקפצות, כמרכיב של קינוח או לפיזור מעליו. אבל כיום אגוזים מתחילים לככב גם בסלטים, ופעמים רבות הם מחליפים קרוטונים בתור מרכיב הקראנץ'.

בואו נודה על האמת, יש להם יותר טעם מפיסות לחם קלויות והם הרבה יותר מגוונים. ניתן להפוך אותם למתוקים, לקלות, לצלות, להמליח ולתבל אותם למעט פיקנטיות.

כדאי מאוד להוסיף אגוזים לסלט מטעמי בריאות. מחקרים שנערכו בהרווארד  (Harvard Health Report  וגם The Nurses’ Health Study) מצאו קשר בין צריכה סדירה של כמות קטנה ומגוונת של אגוזים לבין סיכון מופחת באופן מובהק לחלות במחלות לב כליליות.

השומנים הבלתי רוויים שנמצאים באגוזים יכולים לשפר את רמות הכולסטרול בדם, במיוחד כאשר הם מחליפים מזונות עתירי שומן רווי או פחמימות מעובדות, כגון בשר וגבינות, קרוטונים ולחם או מזונות עתירי סוכר. מרכיבים תזונתיים אחרים הקיימים באגוזים תורמים לבריאות הלב, ביניהם ויטמיני B, אבץ, אשלגן, נחושת, מגנזיום, ויטמין  E וסיבים תזונתיים (רובם מסיסים). כמות האגוזים היומית המומלצת היא 30 גרם בלבד, וסלטים המשלבים אגוזים הם דרך אידאלית להביא את יתרונות האגוזים ללקוחות.

כל חובבי הסלטים יהיו מרוצים - קרנץ' טעים ושפע יתרונות בריאותיים מן הטבע ישלימו בצורה נהדרת את הסלט שלכם.

על קצה המזלג - אגוזים שכדאי לשלב בסלטים

  • צנוברים - עשירים במגנזיום ומעניקים זריקת אנרגיה תוך הורדת לחץ הדם. פזרו מעט צנוברים טבעיים או קלויים קלות. צנוברים הולכים נהדר עם סלטים שמכילים עוף או בשר.
  • שקדים - הם כבר מרכיב קבוע במאפים, אבל כעת שקדים מגיעים גם לסלט, במיוחד בסלטים פיקנטיים שיש בהם עוף וכבש.
  • אגוזי מקדמיה- הולכים מצוין עם זוקיני ופרמזן מגוררת, אבוקדו או שלל סלטים בסגנון אסייאתי עם בשר אדום ללקוחות המקפידים על דיאטת עתירת שומן. באגוזי מקדמיה יש את כמות הקלוריות הגבוהה ביותר, רובו שומן בלתי רווי באיכות טובה והם גם ממש טעימים!

מרעננים את הסלט עם רטבי הלמנ'ס