תפריט
נקודות יו-שף

1. תפריט מצטמצם וצמצום של המנות

לאור ההגבלות על מספר הסועדים במסעדה מספר המנות בתפריט חייב להצטמצם. ריבוי מנות משמעותו ריבוי חומרי גלם וריבוי פחתים ובהם נחסוך. על המסעדה לבחור את המנות הנמכרות, הרווחיות והקלאסיות ולוותר על עד 40% מהמנות, אפילו אם הן בDNA של המסעדה. ניתן להוסיף מנות שלא מכרנו עד היום במידה ואנחנו יודעים בוודאות שהם מבוקשות על ידי קהל הלקוחות שלנו.

בנוסף נדרש לייצר ולהתאים מנות לT.A , לא כל המנות מתאימות לאיסוף עצמי שכן הDNA של המסעדה לא נבנה מלכתחילה על מנות כאלה ועל המסעדה להיערך בהתאם לביקוש החדש, לעשות התאמות של המנות הקיימות ל TA ולייצר מנות נוספות פשוטות להכנה בשביל להגדיל את החשיפה באפליקציות להזמנת האוכל.

2. שימוש במינימום חומרי גלם למקסימום מנות

בעקבות צמצום התפריט ומספר המנות  חומרי הגלם גם מצטמצמים ולכן חשוב לדעת לנצל את חומרי הגלם שלנו למספר רב של שימושים כדי לשמור על פוד קוסט ופחת נמוך.

3. התאמה למשלוחים

הסועדים חוששים לחזור למסעדות כאשר המגיפה משתוללת ועל כן חשוב לדעת לעשות התאמה נכונה ומדוייקת לכלל המנות שלנו שיהיו קלות לאירוז ולשינוע גם במשלוח.

יש לשים לב שהמשלוח לא יפגע בנראות ובטעם של המנה, זאת ע"י התאמה של אריזה נכונה לסוג המנה – אריזה למנה עיקרית, אריזה לתוספת, אריזה לסלט, אריזה למנה אחרונה / קרה / חמה / נוזלית וכד'.

4. שביעות רצון של לקוחות

בכדי שלקוחות חדשים / קיימים יבצעו הזמנות מהמסעדה, חשוב לדאוג לשמור על שביעות רצון גבוהה של הלקוחות. לאור כל הצמצום בחומרי הגלם ובכח האדם חשוב שהמסעדה תשמור על התדמית שלה ועל איכות המנות שלה ועדיין תגיש את המנות הנמכרות והייחודיות רק לה. יש חשיבות לעמידה בזמן סביר להכנה ומשלוח, רעננות המנה בבית הלקוח והנראות כמובן.

5. מיתוג של המנות

על מנת למשוך את תשומת לב של הלקוחות חשוב שהמנות שאנו מציעים יהיו אסתטיות ועדכניות לטרנדים הקיימים, מומלץ להיעזר בסטייליסט/ית אוכל, צלם/ת מזון או שף מקצועי בעיצוב ובצילום המנות בכדי לייצר משיכה ולהגדיל את הסיכויים להזמנת המנה מהמסעדה (חשוב שהמנות ייראו "אינסטגרמיות").

6. עבודה יעילה ופשוטה במינימום כח אדם

בתקופה כזו של צמצום המנות והתפריטים חשוב להתמקד במנות פשוטות וקלות להכנה שלא צורכות מיומנות גבוהה של כוח אדם, על מנת לחסוך בעלויות ולכוון את תחומי האחריות של מספר עובדים לעובד אחד.

7. שיווק דיגיטלי ומינוף הכוח של העסק

על מנת להגדיל את החשיפה לתפריט המשלוחים החדש של המסעדה, יש לייצר חשיפה בכל הכלים הדיגיטליים: אתר אינטרנט מעוצב ומזמין של העסק, ממשק הזמנות מהיר וברור למשתמש. בנוסף מומלץ להשתמש בכל הכלים שהרשת מציע ושם נמצאים קהלי היעד  - הרשתות החברתיות (פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק) ובאפליקציות להזמנת האוכל : משלוחה, תן ביס, וולט ואפליקציות דומות.

8. עסק בתוך עסק - מטבח רפאים

בכדי להגדיל את תפוקת המטבח, הרווחיות והיעלות, אפשר לפתוח עסק בתוך עסק ("מטבח רפאים") ולמעשה להשתמש במטבח אחד למספר קונספטים קולינאריים שונים – פיצרייה בשעות הערב וסלט בר בשעות הבוקר או מסעדה שמוציאה אוכל ביתי בנוסף לתפריט הייחודי שלה תחת 2 מותגים שונים ועוד. העסקים השונים יכולים לעבוד בשעות שונות או במקביל ולהתעסק בסגנונות מטבח שונים ומגוונים.

צריכים עזרה ותמיכה מקצועית ?

צוות השפים של יוניליוור פודסולושיינס עומד לרשותכם

ניצור עמך קשר לאחר מילוי הפרטים בטופס

פרטי העסק
צרכנים פרטיים? האתר מיועד ללקוחות משוק המזון המקצועי בלבד
פרטי התקשרות
אישור תנאים