תפריט
נקודות יו-שף

שוק משלוחי האוכל צומח במהירות בשנים האחרונות בישראל, והוא יכול להיות מנוע צמיחה מבטיח למסעדות. אולם כיצד עושים זאת? שף או קיהאו, שעבד במשך 10 שנים בתחום המזון והמשקאות בבית מלון והמייסד של בית הקפה Daily Affairs, שיתף 5 תשובות לשאלות שעליכם לשאול את עצמכם כדי להפעיל בהצלחה שירות של משלוחי אוכל.

1. האם אתם מסוגלים להגיע לרווח נאות?

לאחר העמלות שגובות חברות משלוחי האוכל ועלויות אחרות, Daily Affairs מרוויח בממוצע 5-20%. לדוגמה, על ארוחה שמחירה 10 דולר, בית הקפה מרוויח כ-2 דולר. כדי לייצר רווח נאות, יהיה עליכם להגדיל את היקף המכירות ולהתייחס לנושא המשלוחים כאל מרכז רווח חדש ונוסף.

2. האם המנות שלכם מתאימות למשלוח?

לא כל מנה מתאימה למשלוח. שף קיהאו מנסה להימנע מביצוע משלוח של פריטי מזון כמו פסטה או סטייקים. במקום זאת, הוא ממליץ לקדם פריטים מבושלים או מטוגנים קלות.

"האריזה תורמת גם היא לאיכות המוצר שנשלח. לדוגמה, ב-Daily Affairs משתמשים בחמגשיות אטומות, שבהן כל חלק במנה מופרד כדי למנוע מהאוכל להתערבב ולהיות ספוג בנוזלים".

3. האם המטבח שלכם יכול לעמוד בכמות גדולה של הזמנות ולעבוד ביעילות?

"כמו במסעדה עצמה, הזמנות משלוחים יכולות להיות בלתי צפויות ולא סדירות. כאשר נכנסת הזמנה, השליח בדרך כלל מגיע תוך 10-15 דקות", אומר שף קיהאו. הדרך הטובה ביותר להתמודד עם הזמנות רבות היא ליצור מנות שדורשות 2-3 שלבים בלבד ואשר ניתן להכין אותן בתוך 10 דקות".

כך כל מנה בתפריט נוצרת במיוחד להכנה בתוך פחות מ-10 דקות. שף קיהאו מכין מראש פריטים כגון בשרים מטוגנים קלות ומבושלים, פירה וסלטים.

כל צוות מטבח מקבל משימה ספציפית לכל הזמנה, לתפקוד יעיל של הצוות.