תפריט
נקודות יו-שף

הפעלת עסק בתחום המזון מצריכה עבודה עם מגוון רחב של ספקים, ניהול מלאים ועוד. כגורמי המקבלים החלטות בעסקים כגון מסעדות, בתי קפה, שירותי קייטרינג או בתי מלון, עליכם לבחור המון ספקים: שתייה, חומרי גלם, מוצרי בשר, מפיות, סכו"ם ועוד. עלויות המוצרים שהעסק צריך משתנות באופן שוטף, כך שחשוב להכיר את האתגרים מראש כדי לקבל את העסקה הטובה ביותר עבור העסק.

להלן מספר טיפים של בעלי מסעדות ועסקי מזון נוספים לעבודה עם ספקים:

צרו רשימת דרישות מדויקת - חלק לא מבוטל ממציאת ספק מצרכים שמתאים למידות שלכם, הוא השוואת מחירים בין הספקים. שימו לב להשוות את המחירים על פי הרשימה שהכנתם ולא על פי מוצרים מקבילים וחלופיים המוצעים במחירים מוזלים (ולפעמים שייכים למותג/חסרי מותג שאינו באותה סטנדרט איכות כמו ברשימתכם המקורית). דין סמול, מומחה ייעות קולינרי עולמי מסביר: "נניח שאתם קונים חבילת קרח. יש שיציעו לכם את השני קילו ויש את השלושה קילו. מן הסתם תשלמו פחות על הכמות הקטנה יותר ולכן חשוב להקפיד בהשוואה, שמדובר על אותם מוצרים, אותה כמות ולא פחות חשוב - אותה איכות. פשוט תבדאו שאתם משווים תפוחים לתפוחים!".

היו שקופים עם הצדדים - שיחות ההיכרות הראשונות עם ספקי מצרכים, מאפשרות לכם ולספק להרכיב את הרשימה המושלמת, בתנאי שתהיו כנים לגבי הצורך, העלויות והשינויים שאתם מבקשים לראות בהצעתו. ככל שתהיו שקופים יותר, כך יוכל הספק לנסות להתחרות בהצעות המחרות ולהגיש לכם הצעה באמת משתלמת.

שיטת 'קי דרופ', התייעלות שמשתלמת לכם - שיטה זו מקובלת בארה"ב ואירופה והיא מאפשרת לספק לקבל מפתח ולהעביר את הסחורה בהיעדר נציגי המסעדה/עסק המזון שלכם, לרוב במהלך הלילה ו/או בין השעות שאין פעילות עסקית במסעדה.

צמצו את משלוחי האספקה - במוצרי חלב ובשר, אנחנו נוטים לדרוש מיידיות כדי להבטיח את הטריות. אך התשלום על משלוחים תכופים מדי, עלול להעמיס הוצאות וזמן עבודה מיותר על צוות המסעדה. נסו לצמצם את כמות קבל’הסחורה למשך 4-2 פעמים בשבוע לכל היותר.

השתמשו במעט ספקים ככל הניתן - החיים בעולם עסקי המזון מחייבים אותנו לעבוד עם מספר ספקים במקביל. נסו לצמצם את מספרם ככל הניתן ולקבל סחורה ומוצרים בצורה מרוכזת. תוכלו כך לחסוך בהוצאות ובמקביל - לחסוך בזמן.

הגודל לפעמים קובע - בידקו את צורת האריזה ונפחי התכולה של המוצרים שאתם מזמינים מול הקטלוג המעודכן של הספק. לעיתים תגלו ששינוי בגודל החבילה, מתאים יותר לצרכים של המסעדה שלכם, יחד עם הוזלת העלות הכללית של הזמנת המוצרים.

רוצים לקבל עוד טיפים? נשמח לייעץ לכם אישית במישור הקולינרי-עסקי, על ידי צוות מומחים בתחום, המקנים לבעלי מסעדות ועסקי מזון בישראל כלים, ידע ומשאבים רבים להצליח. תוכלו ללא התחייבות להגדיל את סיכויי ההצלחה שלכם - דברו איתנו.