תפריט
נקודות יו-שף

1. צרו תוכנית עסקית. אחד הצעדים החשובים ביותר בהקמת עסק בכלל ומסעדה/בית קפה בפרט, היא התוכנית העסקית. התוכנית העסקית מפרטת איזו השקעה דרושה ומה הצפי להכנסות, היקף כוח האדם הדרוש, הציוד וכל דבר שילווה את העסק שלכם דרך הפתיחה ועד לתפועל השוטף. צרו תוכנית 'רזה' לשלבים הראשונים, צפו בתוכניות עסקיות של עסקים בינלאומיים בתחום - מזון מהיר, בתי קפה ביסטרו, קיוסק קפה, מסעדת פועלים - בהתאם לאופי המסעדה שאתם חולמים להקים.

2. המיקום מכריע. כדי להצליח, עליכם לבחור מיקום מנצח. המקומות המומלצים ביותר הם מקומות בהם כבר יש תנועה ואי לכך יש דרישה למוצר/ים שלכם.

3. תכננו את 'ריצפת התפעול' - איזור האירוח, חדר הקבלה, שיטת ואופי ההושבה. לקוחות רבים נמשכים למקומות מוצלחים בשל העובדה שהם מסודרים ו/או משדרים אופי וסגנון תפעול מסויימים.

4. תנו עדיפות לניהול החשבונות. בין אם זה שירות חיצוני או רואה חשבון צמוד/ה לעסק, המנוע הפיננסי וההתנהלות הכלכלית הנכונה יהוו גורם מכריע בסיכויי ההצלחה של המסעדה שלכם להתקיים.

5. צרו קשר עם הסביבה העסקית והפרטית - תהיו אלו שאפשר להשאיר אצלם מפתח, תזמינו את הלקוחות באזור ל'אקסטרה' על חשבונכם, תוודאו שהיחס האישי והעסקי נמצאים תמיד ברמה גבוהה ובתהליך עיבוד, למידה ומסקנות תפעוליות להמשך אופטימלי.

6. החלו בשיווק לפני הפתיחה. כמו הריון וגידול ילדים, כמו סדיר ומילואים, כך גם בתהליך פתיחת עסק - הכל מתמקד באירוע עצמו, אבל הקושי, האתגר והכיף האמיתי נמצאים בהמשך. אחרי הפתיחה (המוצלחת!) תגלו שהשיווק הוא נקודה מאתגרת ובעלת השפעה מכרעת על ההצלחה של המסעדה החדשה. כדי להכין תוכנית שיווקית מוצלחת וכדי להפעיל את אמצעי השיווק הנכונים, מומלץ להתחיל עוד לפני שהמקום נפתח:

7. חלקו כוס שתייה לעסקים באיזור עם תזכורת לפתיחה.

    צרו נוכחות ברשתות חברתיות כדי לצבור קהל אוהד מרגע שמתחיל להיווצר כזה.

    השתתפו בתערוכות/אירועים מקומיים עם דוגמאות ותזכורות לפתיחה הקרובה.

    חלקו קופונים בדואר/באמצעים דיגיטלים לסביבה הקרובה.

8. זיכרו את הסביבה! אל תתמקדו רק בעיצוב ובאווירה הפנימית של המסעדה החדשה. הדרך אליה, הסביבה שלה האווירה שנוצרת עוד לפני שנכנסים/טועמים משפיעה על לקוחות רבים וכדאי שתהיה לכם שליטה על כך.

מתכונים
מוצרים
עגלה
השראה
תפריט