תפריט
נקודות יו-שף

שביעות הרצון של הלקוחות, החיוך והשירות חשובים מאין כמוהם להרגשה ולפוטנציאל הביקורת החיובית והחזרה של הלקוחות, אבל יותר מהכל, מלצרים שיודעים לשרת טוב ומתוגמלים בהתאם על ידי קהל הלקוחות, יכולים להוות מנוע גידול למכירות במסעדה. ריכזנו עבור בעלי מסעדות עצות של עובדי מלצרות בעלי נסיון רב להגדלת הטיפ וכפועל יוצא, הגדלת הפעילות העסקית של המסעדה:

מה ההבדל בין שירות טוב ושירות לא טוב במסעדה? ההגדרה של שירות טוב משתנה בין סוגי מסעדות, אופי המקום והקהל, אך ללא כל ספק, בכל מקום וזמן, שירות טוב הוא כזה שמגיע מאימון, נהלים ברורים ומוטיבציה. כל אלו ביחד מביאים להגדלת המכירות במסעדה, לשהות נעימה יותר של כל הגורמים בה - מהלקוח, דרך המארח/ת, המלצרים, המגישים והמטבח.

טיפים מובילים של עובדים היודעים להגדיל מכירות עבור מסעדה (ועל הדרך לקבל טיפ גבוה יותר)

  • זיכרו את שמות הלקוחות. לקוחות חדשים לא יצפו שתזכרו אותם, גם לא לקוח שחוזר בפעם השנייה. אך אם כן תעשו זאת, ההפתעה, ההרגשה הבייתית והמקבלת, יהפכו אותו לאוהד המקום/שלכם
  • המליצו עם משמעות, לא רק כדי לצאת ידי חובה. המלצה של מלצר/ית נתפסת כמקור מהימן. גם אם המנה לא מצאה חן בעיני הלקוח, אם ההמלצה שלכם הייתה כנה, מנומקת ומספיק ברורה - היא תהיה מוערכת
  • שימו הגבלת קילומטראז'! אומנם לקוחות מעריכים את ה'התרוצצות' סביבם כדי לספק את מבוקשם, אבל תנועות מהירות ורבות מדי ברחבי המסעדה, לא מייצרים אווירה נינוחה. יעילות משמעותה צימצום    צעדים תנועות, ריכוז משימות והתחשבות באווירה לפי חללי התנועה השונים. יש מסעדות עם קצב משלהן ומטרתן לעמוד בו. במסעדות אחרות, הרשו ללקוחות שלכם להכתיב את הקצב - מהיר או איטי, מפורק לארוחה מסורתית או סוג של בופה משותף - תלוי בהם
  • לשתף מידע בין אנשי המסעדה זו פעולה קלה וזולה, אך היא תורמת רבות לרמת השירות. יהיה זה הלקוח הבעייתי או המושלם, משימה שיגרתית קלה או מורכבת - שיתוף המידע יסייע לכולם לעמוד באתגרים ולבצע משימות לשביעות רצון מלאה ולתרום נקודות נוספות בקרדיט שהלקוחות יתנו למקום

בעלי מסעדות

  • עודדו את הצוות ליצור שיחה חברותית עם הלקוחות
  • ודאו כי כל איש צוות שבא במגע עם הלקוחות מסוגל לדבר בצורה אינטיליגנטית ומקצועית על המנות המוצעות
  • צרו אווירה שירותית בכל חלקי המסעדה, לא רק אצל הבאים במגע ישיר עם הלקוחות
  • צוות ההגשה והפינוי הם פני המסעדה. שתפו אותם במטרות, צרו להם תוכנית עידוד על פי הצלחות ותנו להם הצצה לתובנות העולם העסקי שמשפיע על היכולת של המסעדה להתקיים ולקיים אותם
  • מדדו את ההצלחה בהגדלת המכירות, תחילה נתחו את הביצועים, כדי לאפשר לעצמכם ולצוות להבין טוב יותר את הדרוש שינוי, שימור או עדכון:
    • באיזה חלק של התפריט נמצאות המנות הנמכרות ביותר?
    • האם ההזמנות הגדולות ביותר בהכרח אומרות שולחן גדול יותר או ארוך יותר בזמן השהות?
    • איזה שילובים מציעים המלצרים כדי להגדיל את המכירה?
    • האם זה רק האלכוהול שמאפשר הגדלת מכירות לשולחן?
    • האם המכירות הגדולות נובעות רק מלקוחות חוזרים?

זקוקים לייעוץ קולינרי/עסקי למסעדה פעילה/לקראת פתיחה? היעזרו בנו ללא עלות! השפים שלנו ישמחו לחלוק איתכם זמן, ניסיון, ידע ומשאבים רבים כדי להגדיל עבורכם את השורה התחתונה במסעדה ולהבטיח שרידות בשוק התחרותי.