תפריט
נקודות יו-שף

כמו באופנה, מגמות בתחום המזון באות והולכות. מדי שנה, אנו רואים עלייה בטרנדים המשפיעים באופן בלתי נמנע על הדרך שבה אנו אוכלים ומתכננים את ארוחותינו. ממזון-על ועד דיאטת מיצים, דפוס האכילה המודרני מושפע ללא ספק ממודעות לבריאות, שתמשיך גם בשנת 2018.

חברות ומובילי דעה קולינרים בארה"ב מחזיקים בדעה שהטרנד המוביל לשנת 2018 הוא לשים את המזון מהצומח במרכז.

חלבון מהצומח כבר איננו עבור טבעונים וצמחונים בלבד. ההתקדמות הטכנולוגית בתחליפי בשר ומוצרי חלב הופכים אותם לאטרקטיביים לאוכלי-כל שרוצים לצמצם את צריכת המוצרים מהחי מטעמי רווחת בעלי חיים, שמירה על הסביבה או סיבות בריאותיות.

ישנה מגמה ברורה של הכנסת מנות מבוססות מזונות מהצומח לתפריטים ולמטבחים, טרנד שזכה להצלחה ב-2017. נראה כי המגמה תימשך ב-2018 עם צמיחת ה"חצימחונות" (flexitarianism) – דיאטה מבוססת מזונות מהצומח עם שילוב מזדמן של בשר.

ריכזנו עבורך טרנדים מסביב לעולם שהולכים לצבור תאוצה ב-2018:

קערות פוקי 

קערת פוקי


השנה נרשם זינוק בפופולריות המנה שמוצאה מהוואי בסצנה הקולינרית המקומית שלנו, ומגמת קערות הפוקי צפוייה להימשך גם בשנת 2018. שלא כמו הטרנד האופנתי החולף הממוצע, קערות פוקי עדיין זוכות לפופולריות הודות למרכיבים מגוונים הכוללים קוביות דגים נאים במשרה, שלל ירקות ואורז.

הפוקי הוא למעשה סושי בקערה, והודות לאפשרות התאמה אישית הוא זוכה לפופולריות בקרב הדור של ימינו האוהב קונספט של מזון מהיר ונוח ומגוון רחב של טעמים לבחירה.

אוכל היברידי

אוכל היברידי

אוכל היברידי הוא שילוב בין שני מטבחים שונים או יותר המניב תענוג קולינרי אמיתי יחיד במינו. עם שילובים יצירתיים ומתוחכמים הצצים מעת לעת, אין פלא שבתי הקפה המקומיים החלו גם הם להציע מנות אלו בשנה החולפת. מקרונאט ועד ואפוגטו נימוח (ואפל גלידה הטבול באספרסו), יצירות גסטרונומיות אלה צפויות לשמח חובבי אוכל בכל מקום.

תזונה מבוססת מזונות מהצומח

מנות מהצומח

כאשר תזונה ובריאות תופסות את מרכז הבמה בענף המזון והמשקאות, הצוות של ארגון International Taste Solution מבחין בדפוס של הגעת מגמה זו למטבחים ולתפריטים. ארוחות צמחוניות וטבעוניות כבר הפכו ללהיט בשנת 2017, בוודאי בישראל, והן קיימות במגוון רחב במסעדות, והסועדים מאמצים אט אט תזונה ללא בשר בשל רצון לשמור על הבריאות.

בד בבד, בשנת 2018 אנו צפויים לראות עלייה ב"חצימחונות", תזונה מבוססת צומח הכוללת  בשר מדי פעם.  זוהי האופציה האידאלית עבור צרכנים המחפשים תפריט המאזן בין תזונה רגילה לבין תזונה טבעונית מלאה. ירוק הוא הטרנד שימשיך ללא ספק בשנה הבאה.

מזון מותסס

מנות עם צבעים טבעיים

הוא אולי לא נשמע מעורר תיאבון, אבל מזון מותסס עושה חייל בשנים האחרונות, ומומחי הקולינריה צופים שימצה את מלוא הפוטנציאל שלו בשנת 2018. בין הדוגמאות למזון מותסס ניתן למנות מוצרי חלב כגון יוגורט וגבינה וירקות כגון קימצ'י וחמוצים.

ביסים בריאים אלו נותנים אנרגיה ומשפרים את מערכת העיכול עם חיידקים פרוביוטיים. מזון מותסס נשמר גם זמן ארוך יחסית, מה שעוזר להאריך את חיי המדף שלו והופך אותו למרכיב שקל ופשוט לכלול במטבח המודרני של ימינו.

צבעי מאכל וטעמי פרחים

מגמת הבריאות בענף המזון כוללת גם עניין גובר במרכיבים טבעיים, אך עם טוויסט צבעוני. מומחים צופים זינוק בביקוש למאכלים ומשקאות פיוז'ן, מלאטה סלק ועד עוגות גבינה בטטה, עם יצירות קולינריות ההופכות יותר ויותר יצירתיות מהמאכלים הקלאסיים שעליהם הן מבוססות.

מומחי קולינריה סבורים גם כי טעמי פרחים יהפכו פופולריים השנה. סחלב, לבנדר ופרח הסמבוק הם רק כמה דוגמאות לטעמים שהם גם תוספת ריחנית למעדנים מתוקים כגון ג'לטין, עוגיות חמאה פריכות ומילקשייקים.

 

מתכונים
מוצרים
עגלה
השראה
תפריט