תפריט
נקודות יו-שף

החדשות הטובות הן שיש עלייה בצריכה ובמעורבות במדיה חברתית, כיוון שסועדים רבים תקועים בבית ודבוקים למכשירים הניידים שלהם. נתונים מ-Sprout Social מצביעים על עלייה במעורבות פעילה (engagement) בפוסטים של מדיה חברתית של מותגים, גידול של כ-44 פוסטים ביום באפריל, לעומת הרבעון הראשון בשנת 2020.

הבינו את עקרונות היסוד

ראשית, חשוב לוודא שאתם מבינים עקרונות היסוד. אם אתם מכירים היטב את המדיה החברתית, זה מצוין! גללו מטה כדי לקרוא עצות והנחיות כיצד לעודד מעורבות.

אם אתם פחות בעניינים ואינכם יודעים כיצד פועלים השחקנים המרכזיים של המדיה החברתית, או אפילו מטילים ספק בעצם הצורך להשתמש במדיה חברתית בכלל, כאן תמצאו את כל התשובות.

מדוע כדאי להשתמש במדיה חברתית?

  • מדוע לא?! בפייסבוק בלבד יש יותר ממיליארד משתמשים מדי יום. אנשים משתפים, מעלים פוסטים ועושים לייק לכל סוגי התוכן.
  • מצילום מנות ועד חוות דעת, לתמיכה וביקורות חיוביות של צרכנים במדיה החברתית עשויה להיות השפעה רבת עוצמה. לכן, אם ברצונכם להגדיל את בסיס הלקוחות שלכם, המדיה החברתית תיתן לכם ללא ספק חשיפה נרחבת.
  • פייסבוק, אינסטגרם וטוויטר: כיצד להפיק את המירב מכל פלטפורמה?
  • ראשית, עליכם לבדוק האם משתלם לכם לתחזק פרופיל עסקי בכל פלטפורמה של מדיה חברתית. האם יש לכם די משאבים לנהל ולעדכן באופן קבוע את כל שלושת הערוצים? אם לא, העדיפו פלטפורמה אחת או שתיים על סמך סוג התוכן שאתם יכולים ומוכנים ליצור, אוכלוסיית היעד והיעדים העסקיים שלכם.
  • הקדישו זמן כדי להבין כל פלטפורמה והתאימו את התוכן שלכם אליה, השתמשו בשפה ובטון הדיבור המתאים ביותר לכל פלפטפורמה. פייסבוק היא פלטפורמה לא פורמלית ואינפורמטיבית, באינסטגרם חשוב להשתמש בהאשטגים ותמונות שמשאירות רושם חזק, ובטוויטר צריך להיות תמציתיים.
  • קראו כאן הנחיות מפורטות לכל פלטפורמה.

שתפו את אמצעי הבטיחות שאתם נוקטים במסעדה ובנו אמון בקרב הסועדים

כאשר מדובר באכילה ושתייה בחוץ, הסועדים מחפשים מחויבות לבטיחות וקהילה מקומית. הקדישו זמן לביסוס קשרים הדוקים עם לקוחות באמצעות המדיה החברתית, וכך תוכלו  להבטיח שהמסעדה שלכם היא הראשונה שתעלה בראשם כאשר הם יחזרו לאכול בחוץ.

הבטיחות והבריאות שלכם ושל צוות העובדים שלכם נמצאות אמנם בעדיפות עליונה, אולם השלב הבא הוא להיות יצירתיים ולגבש תוכנית שתוביל למעורבות חזקה בקרב הסועדים:

  • הראו לסועדים שאתם מחויבים ונוקטים צעדים לצמצום התפשטות הנגיף וצייתו להנחיות הניקיון והחיטוי. עליכם להראות שאתם עושים הכול כדי להבטיח את ביטחונם.
  • כדי לציית להוראות הריחוק החברתי עליכם להזיז בוודאי שולחנות וכסאות ולא להיות בתפוסה מלאה. העבירו זאת כמסר חיובי והשתמשו בתמונות וסרטונים כדי להראות ללקוחות את השינויים שביצעתם במסעדה.

אל תשכחו את האוכל

ייתכן שאתם מתחרים על לקוחות שרוצים משלוח או טייק אווי וגם על לקוחות שאוכלים במסעדה. לכן חשוב להבטיח שהמנות יהיו אטקרטיביות מבחינה ויזואלית ולכן ימשכו תשומת לב.

  • צרכנים שבוחרים במשלוח מעוניינים בדרך כלל בחוויה של אוכל באיכות מסעדה בבית, לכן אם אתם משווקים במדיה החברתית את המשלוחים שאתם עושים הציגו גם מנות משלוחים.
  • שמרו על הסגנון שמאפייין אתכם - אל תהיו משהו שאינכם - אלא שאפו לפרסם תמונות באיכות הטובה ביותר שאפשר. עיינו במדריך לצילום אוכל מושלם.

מסעדת Clean Bean בעיר סיהאם שבבריטניה הכוללת מנות צמחוניות רבות בתפריט שלה מפרסמת תמונות המצולמות בתאורה נכונה כדי להראות עד כמה תפריט המשלוחים שלה חי ותוסס:

https://www.instagram.com/p/B_frpvjl8Zc/?utm_source=ig_web_copy_link

תוכן מבוסס משתמשים מעולה לכם

עם חזרתם של הלקוחות לבית העסק שלכם, חשבו כיצד הם יכולים להפוך לממליצים שלכם ולעודד תנועת לקוחות גדולה אף יותר.

  • יש לעודד חוות דעת במדיה החברתית מפני שהן יכולות לסייע בקלות להביא לקוחות נוספים. באמצעות בניית עמוד פייסבוק הלקוחות הנאמנים שלכם יכולים לאזכר את בית העסק שלכם כאשר הם ממליצים לחבריהם על מקומות האהובים עליהם.
  • שתפו מחדש על בסיס שבועי חוות דעת חיוביות. תופתעו מרמת הצילום בסמארטפון של כמה מלקוחותיכם. בדרך זו הלקוחות יחזקו ללא הרף את המותג שלכם וציר הזמן במדיה החברתית שלכם יהיה מלא בתוכן נהדר. הלקוח שלכם ירגיש מיוחד - ואתם מקבלים תמונה איכותית בחינם! אל תשכחו לתת קרדיט לצלם המקורי.
  • ·         השתמשו באופן יצירתי בתוכן גולשים. לדוגמה, אם אתם מחפשים משוב על מנה חדשה או על תפריט מחודש, מדוע לא להשתמש במדיה החברתית? כל שעליכם לעשות הוא להעלות תמונה עם הכיתוב "מה דעתכם על מנת הספיישל החדשה שלנו?" לקוחות מרוצים יביעו את דעתם הרבה יותר מכפי שאתם מצפים, אם תעודדו אותם.
  • אהבנו כיצד בית האוכל האיטלקי Sugo Pasta Kitchen השתמש בתמונות של לקוחות כדי ליצור מעורבות בקרב העוקבים בזמן שהמסעדה הייתה סגורה: https://www.instagram.com/p/B-j8_1tgfRh/?utm_source=ig_web_copy_link